Archiwum 27 sierpnia 2013


sie 27 2013 Cycle chic
Komentarze: 0

Rowery miejskie w ciągu kilku zaledwie lat upowszechniły się na tyle, że zupełnie zmieniły ogólne podejście do rowerów. Efekt ten widoczny jest głównie w miastach, gdzie w okresie wiosennym i letnim rowery stają się niezwykle popularnym środkiem komunikacyjnym i sposobem na budowanie swojego wizerunku.


Rowery miejskie są przystosowane do miast, a coraz więcej polskich miast przystosowuje się do rowerów miejskich. Budowane są więc sieci ścieżek rowerowych, na ulicach, przy zakładach pracy, sklepach i szkołach są specjalne stojaki, w niektórych miastach istnieją wypożyczalnie rowerów itp. Sprawia to, że coraz łatwiej jest zdecydować się na zakup roweru. A do tego dochodzi też kwestia mody.

Zupełnie nowym trendem na ulicach polskich miast jest tzw. cycle chic. Jest to moda związana z poruszaniem się rowerem miejskim w nietypowych, wydawałoby się, stylizacjach. I tak zamiast typowych dla kolarzy obcisłych kombinezonów, sportowych spodenek i T-shirtów możemy zobaczyć na rowerach osoby w garniturach, sukienkach i codziennych, swobodnych strojach. Znikomym powodzeniem wśród internautów cieszy się profesjonalna odzież dla rowerzystów - świadczy to więc o upowszechnieniu się trendu, by rowerem poruszać się w stylizacjach, które stosujemy na co dzień. Według badań rynku (raport “Rowerzysta w mieście”, 2013) największe znaczenie w przypadku wyboru roweru miejskiego ma jego cena oraz warunki wizualne. Poszukujemy więc przede wszystkim roweru, który nie będzie drogi i będzie bardzo dobrze prezentować się na ulicy. Te czynniki są dla większości internautów ważniejsze od aspektów technicznych wpływających na komfort użytkowania. Na warunki techniczne znacznie większą uwagę zwracają mężczyźni, dla kobiet ważniejsze jest dopasowanie wyglądu roweru do swojego stylu.